Activitats didàctiques


ACTIVITAT 1. Fem un croquis!


Cicle: Mitjà                                       Curs:                                Durada: 4 hores
Material: Fulls en blanc                   Lloc: Coll del Perer (Llançà)

Descripció de l’activitat:
Fem una petita excursió amb els alumnes de 6è de primària a la muntanya del darrera l’escola, anomenada Coll del Perer. Un cop siguem allà, buscarem un punt pla des d’on tinguem una vista de tot el municipi i ens hi puguem establir amb els alumnes sense cap perill.
Un cop trobat el lloc adequat, els docents preguntaran als alumnes on creuen que estan els punts principals del poble (església, port pesquer, torre romànica, escola, ajuntament, Port i Vila, etc.). Un cop hagin realitzat aquestes preguntes per a temptejar una mica el terreny i per a que es situïn, els docents faran una breu explicació de la història de Llançà. Després, es repartirà un full en blanc a cada un dels alumnes i se’ls deixarà temps lliure per poder realitzar un croquis del municipi. Un cop tots els alumnes hagin finalitzat l’activitat, tornarem a l’escola. Allà els exposarem tots i comprovarem si s’han sabut plasmar en el paper tots els punts principals del poble. Així doncs, demostraran la seva capacitat d’orientació i situació.




ACTIVITAT 2. Com ha evolucionat Llançà?


Cicle: Mitjà                                       Curs:                                Durada: 1 hora
Material: Ordinadors                       Lloc: Classe

Descripció de l’activitat:
Els alumnes amb ajuda del professor elaboraran una línia del temps, plasmant-hi l’evolució del poble de Llançà.
Per a realitzar-la correctament, es repartirà un ordinador per cada dos alumnes, mitjançant el qual hauran de buscar informació sobre els fets més destacats del municipi, des de la seva fundació fins a l’actualitat (no cal que es mostri any per any, tan sols els anys en que va passar realment algun fet destacat). A partir d’aquí realitzaran l’activitat utilitzant el programa http://www.timerime.com
En l'enllaç seguent podreu observar un exemple d'una linea cronologica sobre trets destacats de Llançà.

http://www.timerime.com/es/linea_de_tiempo/2630031/Fets+destacats+del+pobl+de+Llan/



ACTIVITAT 3. Com ha crescut?

Cicle: Mitjà                                       Curs:                                Durada: 2 hores
Material: Ordinadors                        Lloc: Classe

Descripció de l’activitat:
Aquesta activitat consisteix en que els alumnes per parelles,  representin gràficament el nombre de població del municipi des de l’any 2006 fins el 2012. Aquestes, les representaran amb gràfics sectorials, representant les dades del municipi dins la població de l’Alt Empordà.
Per trobar les dades de població se’ls facilitarà la web: www.idescat.cat
Exemple:



Llançà al 2012: 5.105 habitants
Alt Empordà al 2012: 141.517 habitants








Un cop analitzada la població del poble, els alumnes passaran a analitzar el turisme d’aquest, des de l’any 2000  fins al 2012. Representaran l’augment o la decaiguda del turisme mitjançant un gràfic lineal.


ACTIVITAT 4: Enganxem Llançà!

Cicle: Mitjà                                       Curs:                                                Durada: 1 hora
Material: Paper d’embalar, retoladors, fulls en blanc, blue-tac                      Lloc: Classe

Descripció de l’activitat:
La professora presentarà un moral on tan sols hi hauran representades les muntanyes i el mar. Llavors s’assignarà un element característic de Llançà a cada alumne, aquests han de ser com a mínim els següents:
  • -       Port pesquer
  • -       Castellà
  • -       Parròquia del Port
  • -       Ajuntament de Llançà
  • -       Torre Romànica
  • -       Església de la Vila
  • -       CAP
  • -       Estació de tren
  • -       Bombers
  • -       Policia local
  • -       Escola
  • -       Institut
  • -       Llar d’infants
  • -       Camp de futbol
  • -       Pineda de la Vila
  • -       Pineda del Port
  • -       Passeig Marítim
  • -       5 grups de cases (per 5 nens)
  • -       Etc

Un cop dibuixats i retallats tots aquests elements, els alumnes, un per un, hauran de situar l’element que hagin dibuixat al lloc corresponent del mapa.
Representació de l’activitat:






Per descarregar en PDF les activitats, cliqueu aquest document:

Activitats didàctiques del poble de Llançà pels alumnes.

- Esperem que aquestes activitats us siguin d'utilitat per treballar el municipi de Llançà! 



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada